Konsertit

Savitaipaleen kirkossa on järjestetty konsertteja monessa eri musiikkilajissa klassisesta kirkkomusiikista jazziin.

Kirkko oli yksi esiintymispaikoista Savitaipale Soi-festivaaleilla, jotka järjestettiin vuosina 2013-2016.

Viimeisin järjestetty konsertti oli Joulun sävel! 19.12.2019. Esiintyjinä olivat Sini Kouvosen lauluoppilaat ja Aino Juntunen säesti pianolla ja uruilla.

Joulua edelsivät myös yhteislaulutilaisuudet, Kauneimmat joululaulut kirkossa ja Jouluinen iltamusiikki siunauskappelissa.

Musiikkia vuonna 2020

Seuraavan kerran musiikin merkeissä tavataan tammikuussa olokolossa 17.1. Soppa ja soitto-yhteisaterialla. Talvipäivän laulukonsertti puolestaan järjestetään kirkossa 26.1.

Virsipiiri tapaa perjantaisin seurakuntakodilla kuukausittain.

Kesällä Savitaipaleen SAPASSI:n ohjelmistoon kuuluu konsertti myös Savitaipaleen kirkossa. 12.7. järjestettävän konsertin esiintyjinä on tuubansoittaja Harri Lidsle ja muusikkoystävät.

Lidsle on esiintynyt tapahtumassa aiemminkin, ja konsertti oli erittäin kehuttu.